9 Questions That'll Help You Find Your Dream Career 9個問題幫你找到理想職業



You’ve had another rough day at work.
你又辛苦的工作了一天。

And as you’re talking about your lackluster job or about feeling lost in your career path, a well-meaning friend or relative responds with, “Well, what do you want to do?”
當你在談論你無聊的工作,說著你找不到你未來職崖的方向時,你的朋友或家人會出於善意的回應你說:「恩,所以你想要做什麼呢?」

Silence. If only it were that easy, right?
(就會)一陣沈默,要是一切都那麼簡單該有多好,對吧?

Choosing a new career—whether you want to do a drastic 180 or just make a minor shift—can seem downright impossible. There are so many options. You don’t know what you’re qualified to do. Frankly, you’ve been so busy worrying about your current job that you haven’t taken half an hour to consider what you’d rather be doing. And when you do start to think about it? Your mind morphs into a cloudy mess of overwhelm.
選擇一個新的職業-不管你想要做的工作跟現在的完全不同,還是只有一點點不一樣,可能在你看來完全做不到,有這麼多的選擇,你不知道你能夠做什麼,說實話,你忙著擔心你現在的工作,忙到你沒空花半小時的時間考慮你到底想要做什麼,當你開始思考的時候,你的腦子就開始亂成一團。

選擇一個新的職業,可能看起來完全做不到-不管你想要做的工作跟現在的完全不同,還是只有一點點不一樣,有這麼多的選擇,你不知道你能夠做什麼,說實話,你忙著擔心現在的工作,忙到沒空花半小時的時間考慮你到底想要做什麼,而當你開始思考的時候呢?你的腦子就開始亂成一團。

l   Morph into 改變、變形
l   Cloudy=troubled
l   Overwhelm 壓倒、制伏、淹沒、覆蓋
l   Downright 徹頭徹尾、透頂

Believe me: I’ve been there, too. And after I did find what I was looking for, I’ve spent time coaching friends and colleagues who are going through the same thing. While there aren’t any shortcuts when it comes to planning a big career change, I’ve found that breaking the big question down into a few simpler ones can be a productive way to get started.
相信我:我也曾是如此,而且在我找到真正想要的東西之後,我就開始花時間開導和我擁有一樣煩惱的朋友和同事們,然而計劃職涯轉換跑道時沒有捷徑,我發現將大問題簡化成幾個更簡單的小問題,會是一個很有效率的開始。

Sometime this week, take the first step toward planning your dream career by filling in the blanks in the sentences below:
這個禮拜找個時間,將下面句子的空格填滿,開始踏出規劃你夢想工作的第一步:

1.    If I could choose one friend to trade jobs with, I’d choose ____________, because ____________.
如果要我選一個朋友交換工作,我會選____,因為____。

2.    I’ve always wondered what it would be like to do ____________. It’s interesting to me because ____________.
我一直在想做____的話會是什麼樣子,那對我來說很有趣,因為____。

3.    If I had the right education or skill set, I’d definitely try ____________, because ____________.
如果我是相關科系畢業或我有符合的技巧能力,我絕對會嘗試____,因為____。

4.    If I had to go back to school tomorrow, I’d major in ____________, because ____________.
如果我明天回去上學,我會主修____,因為____。

5.    My co-workers and friends always say I’m great at ____________, because ____________.
我的同事和朋友一直說我____很厲害,因為____。

6.    The thing I love most about my current job is ____________, because ____________.
我最喜歡我現在這份工作的一點是____,因為____。

7.    If my boss would let me, I’d do more of ____________, because ____________.
如果我的老闆允許,我會做更多____,因為____。

8.    If I had a free Saturday that had to be spent “working” on something, I’d choose ____________, because ____________.
如果要我用空閒的禮拜六去努力做一件事,我會選____,因為____。

9.    When I retire, I want to be known for ____________, because ____________.
我希望我退休之後,能夠以____出名,因為____。

Once you’re done, take a look at your answers. You may find clear-cut patterns—for example, that everything on your list has to do with designing beautiful spaces or playing sports.
寫完之後,看一看你寫的答案,你可能看到明顯的趨勢,舉例來說,在你列表上的每一件事都和設計美麗的空間或是運動有關。

But at the very least, you’ll probably see some common themes. Maybe it’s creativity, or caring for others, or working outside using your hands. And no, those things don’t point to one single career path, but knowing what you value, what you enjoy, and what you want to be known for is a great way to get started honing in on what you want to do next (or, hey, eliminating possibilities).
但至少,你會看到一些共通的主題,或許是創意或是照顧他人,或是用自己的雙手在外闖蕩,然而這些事情並不會直指向一個職崖方向,但了解你自己的價值、你喜歡什麼,或著你想要以什麼出名,會是指引你下一步很棒的出發點(或是消除一些可能性)。

原文網址:https://goo.gl/8urYUW


這個網誌中的熱門文章

China opens former nuclear plant to tourism 中國前核電廠 對外開放觀光

Sky show: How to see the northern lights in Iceland 天空秀:要如何在冰島看到極光

French election 2017: The economic challenge 2017法國總統大選:經濟挑戰